Maria: "Oh Brian!! echt??" Brian: "natuurlijk Maria, je denkt toch niet dat ik een jaar zonder Belgische biertjes ga doorbrengen! Ik laat dat lekker invliegen!
Juniperus Communis In het Berber dorpje Zriba werd een Engelse film opgenomen. Ons is echter wel ontgaan over welke film hij zo enthousiast vertelde. ... BRIAN: Well, what about the juniper bushes over there? FOLLOWERS: Hhhh! A miracle! A miracle! Ohh!... SHOE FOLLOWER: He has made the bush fruitful by His words. ... zie: Life of Brian op 1:20
Tagobert In Mahdia een kampeerplekje met uitzicht op zee en naast een strandhutje met verse jus d'orange. Wij kampeerden gratis, maar zijn benieuwd hoeveel Shekels de mensen achter ons in het resort betaalden...
Brian wilde even bewijzen waartoe Dagobert in staat is mochten we ver van de bewoonde wereld raken. Wel, we weten het nu. Dagobert ist ein Deutscher. Een kei in kuilen graven. Deze heeft nog geen kuil.
<- Omleiding - Déviation -> Er was een omleiding naar het mooie gorge in Midès, een oasedorpje in de bergen. Maar naar Belgisch voorbeeld hielt het al na 2 bordjes op. En onze TomTom ook.
Cascades Tamerza In Tamerza een verfrissende duik. Temidden van zo een kaal landschap. KOUD. Terrrrrrrrring!
Kamelapad Toeval? Neenee. In Afrika hebben ze een heus Kamelapad.
Bassie avec Adriaan De Afrikaanse versie Bassie & Adriaan. Robin de robot met een iets andere technologie.
Openbaar Vervoer Het openbaar vervoer: zo stipt als de zonnewijzer. En aangezien bagage niet kan lopen...
Where ever you go... Bij gebrek aan brandstof: Palmolie. 1 volle tank duurt 3 dagen. Need to say more.....? Hier blijven we 3 dagen! - Douzzzzzzzz
Naast een reserve band hebben ze ook een reserve Brian meegenomen.
De andere Brain ligt lekker natuurlijk gewoon achter in zijn door Maria getimmerde bedje...
Valkenburg aan d'n Tunis SIDI BOU SAID - De eerste dag Tunis ontweken en direct naar Sidi Bou Saïd gereden ... Een mooi pittoresque kustplaatsje, waar busladingen vol resorttoeristen hun dagexcursie doorbrengen .... een goed Tunisië entree ....
Zandvoort aan d'n Tunis SIDI ALI EL MEKKI - Kamperen op het strand van Sidi Ali El Mekki. In Tunesië is "wild" kamperen overal toegestaan. Hier begon ons vakantie gevoel echt !!! Dat is wel te zien aan het weer en anders wel aan mijn spontane lach.
Controleposten Zowat elk dorp heeft een controlepost. Maria moest voor de zoveelste keer even mee naar een achterkamertje om de papieren te laten controleren (vreemd, want het is principe mijn auto) terwijl hier de zoon van de chef Dagobert mocht inspecteren.
Omdat ik het waard ben HAMMAN MELLEGUE - In Hamman Mellegue (de naam zegt het al) eindelijk onze maandelijks geplande wasbeurt. Hier in het romeinse bad werd Maria eindelijk mooi gemaakt naar mijn standaard. Het was uuuren werk en we kregen erge honger maar gelukkig gaf vriendelijke vrouwtje ons ook iets te eten: "bourek" (gefrituurd bladerdeeg quiche met ei - erg lekker en voedzaam) en Arabisch brood ... (niet te vreten dreug kuch - zou peggy zeggen ...:-))
Romani Ite Domum < Even cultuurpunten scoren in Dougga ... Mooi en erg warme romeinse stad (ruines aan d'n tunis) ... Met lezing uit de heilige schrift volgens Brain:
Kaktussen Bij veel olijfbomen zit er bij de vruchten kaktussen. Het siert het Tunesische landschap ... hier een voorbeeld van de Djembo vruchten ... erg lekker !
BULLA REGIA Ik neem een héérlijk zonnebad in Bulla Regia en dwaal met m'n gedachten af naar ... Een ondergronds romeins villa complex ... Laat je puntjes maar zien .... grietje !!!
Poort Schilderen "Please give me money for my poor children." FUCK OF! Die dacht dak 'm daar geld ging geven voor z'n poort te (laten) schilderen zeker. De poort bleef toen gesloten, zogenaamd wegens Ramadan. Gelukkig zijn er in Tunis ook minder strenge moslims die openden achter een gordijn hun café zonder geld te vragen voor het een en ander ... Geloof kan toch streng en rechtvaardig zijn hé ....!
Ramadan ‘k Heb een krulletje in mijn staart en een stijve stoppelbaard Een snuit met twee gaatjes in en een dubbele onderkin --- 1-2-3 rikke tikke tik Ra, ra, ra, wie benne-k-ik ? Is er iemand die al weet Hoe ik eet
Nog niet ziek, overvallen, de boot gemist of door een olifant aangevallen.....de spannende verhalen moeten dus nog komen! Maar hier vast een klein berichtje dat we ons prima vermaken. Nadat we donderdag vrij vroeg in Genua kwamen een caming gezocht in de buurt van Genua. We kwamen in vlak bij Celle Ligure uit. Niet de mooiste camping maar wel lekker om in de daktent te kunnen slapen in plaats van achterin de auto op een parkeerplaats bij een tankstation zoals de 2 nachten ervoor.
Gratis plekje in gaybar "Meister Proper"
De boot was zo goed als leeg, dus lekker rustig en veel plaats om languit te kunnen liggen. In Tunis aangekomen naar het noorden gereden en op het strand bij Sidi ali el Mekki geslapen.....heel erg leuk, mooi uitzicht en een echt vacantie gevoel! Voor vanavond hebben we ook weer een gratis plekje gevonden bij een duitse tunesier die een homotent Meister Proper is begonnen op het noordelijkste puntje van tunisie aan het water. We beginnen hier dus goed! Zijn nu in Bizerte en gaan zo naar dat 'kampeerplaatsje'. ;-) Wel veilig hoor, het is namelijk een onderdeel van een internationale keten.
Iedereen bedankt voor de mails en smsjes, Evi nog een dikke zoen voor je verjaardag en Sonia....WAAR BLIJFT ZE NOU?????